Inne Feenstra manipuleert de verwachting door te experimenteren met beweging, tijd, beeld en geluid. Met zijn kinetische video-installaties onderzoekt hij het medium film en de relatie tussen de camera en het menselijk oog. Feenstra speelt voortdurend met het omgevingsbewustzijn van de kijker, zowel binnen de ruimte van de film als in de presentatieruimte. Zijn werk ontvouwt zich te midden van dit dubbele fysieke bewustzijn.
Feenstra gebruikt herkenbare en algemene objecten in zijn werk, maar integreert zelden menselijke personages. Door de menselijke verschijning, tekst of voice-overs achterwege te laten, verwijdert Feenstra het werk van een narratieve verwachting. Tegelijkertijd
speelt hij met de verwachtingen van de kijker. Dit resulteert in een intrigerende dualiteit, waarin de betekenis van objecten en situaties voortdurend verschuiven en een dubbelzinnig karakter belichaamt.
Inne Feenstra (2001) leeft en werkt in Den Haag. Volgend jaar zal hij deelnemen aan de twee jaar durende post academie genaamd ‘De Ateliers’.